loading

OPEL ZNACZY NIEZAWODNY.

Przez półtora wieku istnienia Opel pokonał długą drogę, stając się jednym z największych producentów samochodów w Europie. Twórcy naszej firmy fascynowali się najnowszymi zdobyczami nauki i techniki, ale podstawowym źródłem inspiracji pozostają dla nas klienci i ich potrzeby. Nieustanne dążenie do łączenia zaawansowanych technologii z niezawodnością i funkcjonalnością sprawiło, że marka Opel jest synonimem innowacyjnych rozwiązań za przystępną cenę.

Nowoczesna technologia i przełomowe wynalazki mogą zmienić naszą codzienność na zawsze. Opel dąży do tego, aby innowacje dostępne były dla jak najszerszego grona odbiorców. Każdy Opel jest platformą dla wielu najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności, bezpieczeństwa i ekonomii użytkowania. Oto przykłady nowoczesnych technologii na usługach właścicieli modeli naszej marki.

Reflektory matrycowe LED IntelliLux 

Reflektory matrycowe LED IntelliLux

Złożone z 8, 16 lub 32 segmentów diod LED, z zasięgiem do 400 m, automatycznie dostosowują się do warunków drogowych. W trybie świateł drogowych sterują wiązką tak, aby omijała przestrzeń wokół pojazdu poprzedzającego lub jadącego z naprzeciwka, a pozostała strefa drogi była nadal oświetlona. System odpowiednio dobiera jeden z dostępnych trybów pracy: autostradowy, miejski, szosowy, statyczne lub dynamiczne doświetlanie zakrętów, manewrowy oraz automatycznie steruje światłami drogowymi.
   
Reflektory adaptacyjne AFL LED  

Reflektory adaptacyjne AFL LED

Reflektory pracują w kilku trybach wybieranych automatycznie w zależności od aktualnych warunków, na przykład w trybie doświetlania zakrętów, sterowania światłami drogowymi czy w trybie świateł miejskich. Zapewniają nocą oświetlenie o 30% jaśniejsze niż światła halogenowe i automatycznie dostosowują się do takich czynników jak prędkości jazdy czy kąt skrętu kierownicy i wybierając tryb oświetlenia adekwatny do sytuacji na drodze, zwiększają bezpieczeństwo jazdy po zmroku.
   
Systemy multimedialne 

Systemy multimedialne

Wyposażone w 7-, 8 lub 10-calowy ekran dotykowy zapewniają płynną łączność ze światem zewnętrznym oraz umożliwiają projekcję interfejsu smartfona za pomocą funkcji Apple CarPlayTM i Android AutoTM, ułatwiając korzystanie z wybranych funkcji i aplikacji smartfona. Do podstawowych funkcji systemów multimedialnych należą obsługa połączeń telefonicznych i strumieniowe odtwarzanie plików dźwiękowych przez łącze Bluetooth, przeglądanie zdjęć czy plików wideo przez USB. Wybrane systemy udostępniają również fabryczną nawigację z mapami krajów europejskich.
   
 

System OpelConnect

Gama usług wspierających bezpieczną jazdę i ułatwiających kierowcy łączność ze światem, dostępna zawsze i wszędzie. System oferuje m.in. połączenie alarmowe, wezwanie pomocy drogowej, funkcje zdalne (sterowanie zamkami drzwi, uruchomienie klaksonu i świateł awaryjnych za pomocą aplikacji mobilnej), nawigację online (w tym informacje o utrudnieniach w ruchu, dostępnych parkingach i cenach paliw, komunikaty o strefach niebezpiecznych), zarządzanie przejazdami. Gama obejmuje również funkcje zdalne, dedykowane wyłącznie samochodom z napędem elektrycznym i hybrydowym, sterowane aplikacją na smartfona: zdalne zarządzanie i programowanie akumulatora, ustawienie klimatyzacji, sprawdzenie stanu naładowania akumulatora.
   
System kamer 360o  

System kamer 360o

System rejestrujący obraz wokół nadwozia daje możliwość pełnej oceny otoczenia, nawet w bardzo ciasnych miejscach, ułatwiając dostrzeżenie potencjalnych przeszkód i uniknięcie niepotrzebnych szkód. Obraz z lotu ptaka generowany przez kamery wyświetlany jest na ekranie systemu multimedialnego, co pozwala kierowcy lepiej ocenić otoczenie pojazdu.
   
Kamera przednia 

Kamera przednia

Kamera zamontowana na szybie przedniej, zwiększa bezpieczeństwo jazdy współpracując z inteligentnymi systemami wspomagającymi kierowcę, takimi jak układ rozpoznawania znaków drogowych (TSR), ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), ostrzegania przed kolizją (FCA) i wskaźnikiem odległości od pojazdu poprzedzającego (FDI). Każdy z systemów powiadamia kierowcę o ewentualnym niebezpieczeństwie sygnałem dźwiękowym lub wizualnym.
   
Fotele AGR 

Fotele AGR

Ergonomiczne fotele przednie ze znakiem jakości przyznawanym przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcja na rzecz Zdrowego Kręgosłupa), spełniają najwyższe standardy ergonomii. Wielokierunkowa regulacja, wysuwana poduszka wspierająca uda, czy podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa umożliwiają dopasowanie fotela do sylwetki pasażera. W wybranych modelach fotel AGR kierowcy może być również wyposażony w funkcję wentylacji i masażu.

   
Wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD) 

Wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD)

Zmniejsza ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy prezentując na linii wzroku prowadzącego, na szybie przedniej lub wysuwanym ekranie, najważniejsze dane o prędkości, wskazania nawigacji czy ostrzeżenia systemów wspomagających jazdę, na przykład adaptacyjnego tempomatu. Wyświetlacz jest zawsze włączony, a prezentowane dane można zindywidualizować.
   
Aktywny tempomat (ACC) 

Aktywny tempomat (ACC)

Nie tylko utrzymuje określoną przez kierowcę prędkość, bez potrzeby używania pedału przyspieszenia, ale również bezpieczny dystans do poprzedzającego pojazdu poprzez automatyczne przyhamowanie lub przyspieszenie w zakresie prędkości od 30 do 180 km/h. Zaawansowana wersja tempomatu (FSR ACC), dostępna w wybranych modelach z automatyczną skrzynią biegów, w razie potrzeby automatycznie całkowicie zatrzymuje samochód, a następnie rusza w ślad za pojazdem poprzedzającym.
   
Układ ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe (RCTA) 

Układ ostrzegania o zbliżającym się z tyłu pojeździe (RCTA)

Podczas manewru cofania, na przykład wyjeżdżania z miejsca parkingowego, układ wykrywa obiekty zbliżające się po obu stronach z tyłu pojazdu, zmniejszając ryzyko potencjalnej kolizji i ułatwiając włączenie się do ruchu. Układ alarmuje kierowcę sygnałem dźwiękowym i ikoną ostrzegawczą o zbliżających się obiektach.
   
Układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) 

Układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)

Wykrywa inne pojazdy lub pieszych przed samochodem i, w razie potrzeby, przyhamowuje auto, a jeśli kierowca odpowiednio nie zareaguje, może nawet całkowicie zatrzymać samochód.
   
Układy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LCA) i o pojeździe w martwym polu (SBZA)  

Układy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LCA) i o pojeździe w martwym polu (SBZA)

Monitorują sąsiednie pasy ruchu i ostrzegają o zbliżającym się z tyłu pojeździe, będącym w strefie potencjalnej kolizji. Systemy emitują różne sygnały ostrzegawcze uzależnione od tego, czy kierowca włączył kierunkowskaz czy nie, rozpoczynając określony manewr.
   
Układ utrzymania na pasie ruchu (LKA) i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy (DDS) 

Układ utrzymania na pasie ruchu (LKA) i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy (DDS)

Wykorzystując kamerę przednią, układy LKA i LDW monitorują linie pasów. LDW ostrzega kierowcę, jeśli ten niezamierzenie opuszcza zajmowany pas ruchu, a LKA delikatnym ruchem kierownicy sugeruje korektę toru jazdy. Zaawansowana wersja układu LKA monitoruje linie pasów i aktywnie utrzymuje pojazd w granicach pasa, po którym auto się porusza (ALKA). Układ wykrywania zmęczenia kierowcy (DDS), współpracując z kamerą przednią, monitoruje tor jazdy i ruchy kierownicy, aby zidentyfikować poziom zmęczenia i przypomnieć kierowcy o niezbędnej przerwie w podróży.
   
Nowoczesny układ napędu 4x4 Twinster 

Nowoczesny układ napędu4x4 Twinster

Funkcja wektorowania momentu obrotowego automatycznie rozdziela go pomiędzy przednią i tylną osią, a także pomiędzy tylnymi kołami. Podczas spokojnej jazdy system nie jest wykorzystywany. Natomiast podczas dynamicznej jazdy, na przykład, na zakręcie, układ dystrybuuje moment napędowy w odpowiedniej proporcji na każde koło, w oparciu o przeliczenia algorytmów oprogramowania i wskazania czujników.
   
Do góry